سئو محلی یک مفهوم جدید از جانب موتورهای جستجو می باشد. در این نوع سئو مکان جغرافیایی کاربران نیز برای بهینه سازی سایت در نظر گرفته می‌شود. گوگل و دیگر موتورهای جستجو این اطلاعات را از طریق بررسی سوابق جستجوی کاربر مورد نظر به دست می‌آورد. با ما همراه باشید تا نکاتی را برای سئو محلی در سال 2020 بررسی کنیم.

جستجوی محلی برای کسب و کارهای کوچک ابزار قدرتمندی است: چهار نفر از هر پنج مصرف کننده از جستجو برای پیدا کردن اطلاعات محلی استفاده می‌کنند که یعنی اگر کسب و کار شما برای جستجوی محلی بهینه نشده باشد، امکان دارد 80% از مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. به طور خلاصه، اگر می خواهید کسب و کار خود را زنده نگه دارید، سئو محلی ضروری و لازم است.

برای آنکه به شما کمک کنیم کسب و کار خود را برای سئو محلی در سال 2020 بهینه کنید، راهنمای جامعی برای شما آماده کرده‌ایم که ابزارهای سئوی محلی، بهترین تکنیک‌های سئو محلی، چگونگی بهینه‌سازی برای Google My Business و غیره را پوشش می‌دهد.

تا پایان این راهنما، شما درکی دقیق از چگونگی بهینه‌سازی کسب و کار خود توسط جستجوی محلی کاربران خواهید داشت.

سئو محلی چیست؟

سئوی محلی به کسب و کارها کمک می‌کند محصولات و خدمات خود را برای چشم‌اندازها و مشتریان محلی تبلیغ کنند. برای جمع‌آوری اطلاعات و استفاده آن در سئوی محلی، موتورهای جستجو به سیگنال هایی مانند محتوای محلی، صفحات پروفایل‌های اجتماعی، لینک‌ها و ارجاعات بسنده می‌نماییند تا مرتبط‌ترین نتایج محلی را به کاربر ارائه دهند.

بهترین تاکتیک‌های سئو محلی در سال 2020

برای موفقیت در سئوی محلی، باید سه کار انجام دهید: حساب google My Business خود را بهینه کنید، سئوی درون صفحه خود را با به روز رسانی وبسایت خود بهبود دهید و به دنبال بهتر بودن در دنیای وب باشید. با اینکه شاید عجیب به نظر برسد، اما با کمی صبر و استقامت می‌توانید در این سه مورد موفق شوید. با ما همراه باشید تا هرکدام از این موارد را به طور عمیق بررسی کنیم.

Google My Business به مهم‌ترین قسمت جستجوی محلی تبدیل شده چرا که گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی که خودش پشتیبانی و احراز می‌کند را منتشر کند. برای همین هم Google My Business ابزاری است که به کسب و کار شما کمک می کند نیاز گوگل را برآورده نمایید.

برای آن که مطمئن باشید سایت شما برای Google My Business بهینه شده، باید صفحه Google My Business بسازید و آن را احراز کنید، از Google Posts درون حساب کاربری خود استفاده کنید، مشتریان خود را به اشتراک گذاری آنلاین دیدگاه تشویق کنید، به نظرات آن‌ها پاسخ دهید و حتما آدرس آن را در پاسخ خود ذکر کنید.

برای مثال “ما از نظری که درباره (محصول،سرویس) ما در (شهر، ایالت) گذاشته‌اید ممنونیم. از اطلاعاتی که به ما دادید متشکریم و دوست داریم دوباره به شما خدمات ارائه کنیم. از طرف تیم (نام کامل شرکت) از شما سپاسگذاریم.”

آپدیت‌های وبسایت

حالا که بهینه سازی کسب و کار خود را برای Google My Business شرح دادیم، بیایید نگاهی به 5 آپدیت ساده وبسایت که به سئو محلی در سال 2020 کمک می کنند بیاندازیم.

  1. ساختار لینک دهی داخلی خود را بهبود دهید

با این که لینک‌های خارجی ارجاعی برای سایت شما ایده‌آل هستند، تنظیم ساختار لینک دهی داخلی هم می‌تواند رتبه بندی سئو شما را بهبود دهد.

اما چرا لینک‌دهی داخلی اهمیت دارد؟ چون کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  • از مسیریابی درون وبسایت پشتیبانی می‌کند
  • به معماری اطلاعات و سلسله مراتب وبسایت کمک می‌کند
  • قدرت صفحه و قدرت رتبه‌بندی را در صفحات توزیع می‌کند
  1. آدرس URL، تگ‌های عنوان، هدرها، متا دیسکریپشن‌ها و محتوای خود را بهینه کنید

وقتی صحبت از محتوا می‌شود، تمامی پست‌های وبلاگی جدیدی که می‌گذارید، صفحه جدیدی برای ایندکس شدن سایت شما در نظر گرفته می‌شود، صفحه جدیدی که در آن می‌توانید عبارت جستجوی جغرافیایی را هدف قرار دهید. این مرحله فرصت مناسبی برای دیده شدن صفحات نتایج جستجو در موتورهای جستجو (SERP) است.

هر وقت محتوایی می‌نویسید، باید URL، عنوان، هدر، متا دسکریپشن و بدنه محتوا را برای موتورهای جستجو با استفاده از عبارت‌های کلیدی با حجم جستجوی بالا بهینه کنید.

  1. صفحات مربوط به لوکیشن را به وبسایت خود اضافه کنید

اگر بیش از یک مغازه فیزیکی دارید، صفحات آدرس و لوکیشن بسازید. صفحات لوکیشن، ساعت کار مغازه، توضیحات خاص درباره فروشگاه، اطلاعات مربوط به پارکینگ، تخفیف‌ها، نظرسنجی از مشتریان راضی و غیره را ارائه می‌کنند. همچنین بسیار مهم است که از گذاشتن محتوای تکراری در چند صفحه لوکیشن خودداری کنید. برای کسب و کارهایی که یک لوکیشن دارند، بهتر است صفحه درباره ما، کاملا درباره لوکیشن توضیح داده باشد. اگر Google Map به صفحات لوکیشن وبسایت خود اضافه کنید، صرفه جویی زیادی در زمان کرده‌اید.

  1. محتوای محلی بسازید

گوگل مدام هوشمندتر می‌شود و این یعنی تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر می‌توانند برای کاربران بنویسند نه برای موتورهای جستجو! اما با این که نوشتن درباره موضوعات عمومی باعث جلب توجه بسیار زیادی می‌شود، گاهی اوقات مهم تر از این است که تمرکز خود را بر روی نوشتن اخبار صنعتی یا محلی بگذارید تا مخاطب محلی را جذب کنید. با ایجاد گردهم آیی‌های صنعتی محلی، ارائه اخبار و اطلاعات درباره کارمندان خود و محتوای آموزشی دیگر در بلاگ خود، می‌توانید به یک قدرت محلی در صنعت خود تبدیل شوید. به محتوای بالای قیف بازاریابی فکر کنید که می تواند پشتوانه تمامی فروش های شما باشد.

  1. از موبایل فرندلی بودن وبسایت خود مطمئن بشوید

جستجوی محلی و جستجوی موبایلی دست در دست هم حرکت می‌کنند. در واقع از هر 10 کاربر حدود 9 نفر توسط تلفن همراه خود جستجوهای محلی انجام می‌دهند. برخی از اطلاعاتی که افراد برای به دست آوردن آن در سایت شما جستجو می‌کنند، مشاهده نظرات، پیدا کردن مسیر به فروشگاه شما و جستجوی اطلاعات تماس است. شما می‌توانید با موبایل فرندلی کردن وبسایت خود، استفاده از این اطلاعات را برای مشتریان خود ساده‌تر کنید.

با دایرکتوری‌ها و وب آزاد تعامل داشته باشید

تا به اینجا آموختید که چطور کسب و کار خود را برای Google My Business بهینه کرده و چگونه وبسایت خود را به منظور بهبود سئو داخلی آن به روز رسانی کنید. حالا، بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چگونه می‌توانید از NAP، دایرکتوری‌ها و لینک‌های ورودی برای یک گام نزدیک‌تر کردن کسب و کار خود به نقطه اول در جستجوی محلی استفاده کنید.

خوانایی نام، آدرس، تلفن

باید کاری کنید که مردم و موتورهای جستجو به راحتی شما را پیدا کنند. برای انجام این کار، NAP خود را که شامل نام، آدرس و شماره تلفن (با پیش شماره) می‌شود تنظیم کنید. برای این کار باید از متن HTML قابل خزش در متن وبسایت خود استفاده کنید. از اشتباه رایجی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و آن گذاشتن NAP درون یک تصویر است پرهیز کنید—تصاویر را نمی توان با موتورهای جستجو مانند متن HTML خزش کرد. متداول ترین جا برای گذاشتن NAP، فوتر یا هدر سایت است.

بهینه‌سازی دایرکتوری‌ها و ارجاعات آنلاین

برای شرکت‌های ایالات متحده آمریکا، این چهار جمع آوری کننده داده‌های نقشه‌ای، حجم زیادی از داده های نقشه‌ای را برای اپل، یلپ، بینگ، گوگل + محلی، Trip Advisor و غیره مهیا می کند.

Express Update

Neustar Localeze

My Business Listing Manager Factual

خوانایی کلید موفقیت است: مطمئن شوید که ارجاعات شما در داده‌های جمع‌آوری شده قابل خواندن و کامل هستند. اشتباهاتی مانند دیکته غلط، اختصارات، نبودن شماره تلفن صحیح یا شماره تلفن اشتباه می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. اگر گوگل نتواند تشخیص دهد چه اطلاعاتی درباره کسب و کار شما صحیح است، ممکن است کلا کسب و کار شما را در نتایج جستجو نمایش ندهد. همچنین لیست‌های تکراری را پاک کنید. اگر بر روی عضویت در Chambers of Commers در حوزه کاری خود تاکید کنید، لینک‌های ورودی خارجی دریافت کرده که امتیاز خوبی برای شما به همراه دارد.

لینک‌های ورودی مرتبط و باقدرت دریافت کنید

لینک‌های ورودی به طور باورنکردنی موقعیت‌های قدرتمندی برای بهبود سئو محلی شما هستند. هر لینک ورودی به گوگل می گوید شما یک شرکت قانونی هستید. لینک‌های ورودی قدرت دامنه شما را افزایش دهند. اینجا چند راه برای گرفتن لینک‌های ورودی وجود دارد:

  • اسپانسرشیب یا همکاری
  • پست وبلاگ مهمان
  • اسکالرشیپ (بورسیه)

با شبکه شخصی خود شروع کنید که احتمالا شامل Chamber of Commerce، بخش‌های قابل ارتقاء کسب و کار، دفاتر مجاز، انجمن‌های تجاری، فروشندگان، دستفروشان، تولید کنندگان و سایر شرکت‌های وابسته می‌شود. اسپانسر شدن یک وبینار یا دورهمی، میزبانی از یک رویداد، پیشنهاد موضوعی که خودتان دوست دارید و ساخت روابطی با افراد و اینفلوئنسرها را در نظر داشته باشید. به علاوه بیاموزید که برای ارتباط با همکاران خود راحت باشید و ببینید آیا می توانند شما را در دایرکتوری همکاری خود جای دهند یا خیر.

پست وبلاگ بنویسید، درباره افراد دیگر در حوزه تخصصی خودتان صحبت کنید و به خود را به عنوان کسی که اطلاعات دارد نشان دهید. اگر شخصی هستید که به طور فعال در مکالمات حوزه کاری خود حضور دارید، همهمه‌های پیرامون شما کم کم تبدیل به لینک‎های ورودی، رشد شبکه‌های اجتماعی و پوشش در رسانه‌ها می‌شود.

با توجه به این که لینک‌های .edu قدرت بسیار بالایی دارند، بهتر است با گذاشتن لینک‌هایی مربوط به بورسیه تحصیلی در منطقه جغرافیایی خود از آنها لینک بگیرید. البته این کار باید با حوزه کاری شما مرتبط باشد، سیگنال‌های درستی به دامنه شما ارسال کند (منظور سیگنال‌های بک لینک‌های دانشگاه است)… و در نهایت به شما نیز حس خوبی بدهد! MOZ یک راهنمای بسیار خوب درباره گام‌های موفقیت در لینک‌دهی با استفاده از بورسیه تحصیلی نوشته است.

با شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید و در حساب Google my business خود پست بگذارید

گوگل محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند را در حال حاضر مهم تر از هر زمان دیگری می‌داند. حالا که یک صفحه بسیار زیبای Google My business ساختید، صفحه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به این ترتیب جستجوها را با شبکه های اجتماعی هماهنگ کنید.

ابزارهای سئو محلی در سال 2020

حالا که چگونگی بهینه‌سازی کسب و کارها برای سئو محلی را آموختید، بیایید چند ابزار کاربردی که می‌توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی خود در مناطقی که بیشتر اهمیت دارند معرفی کنیم.

  1. Whitespark Local Citation Finder: ارجاعات محلی، هرگونه اشاره ای به نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار محلی است. ارجاعات مهم هستند چون به کسب و کارهای محلی در جستجوی آنلاین کمک می‌کنند و وقتی کسب و کارهای آنلاین به طور فعال ارجاعات خود را مدیریت می‌کنند تا از دقت داده‌ها مطمئن شوند، این ابزار میزان مطمئن بودن این لیست‌های آنلاین را بررسی می‌کند. Whitespark به خوبی این کارها را انجام می‌دهد. با ورژن چندروزه رایگان و گزینه محبوب 24 در ماه، می‌تواند مدیریت لیست محلی شما را انجام داده، به شما پیشنهاد کند کسب و کار خود را کجا لیست کنید، چگونگی رقابت شما را ارزیابی کند و به میزان مناسبی رشد ارجاعات شما را برای رتبه بندی جستجوی محلی بهتر تامین کرده و بر روی آنها نظارت کند.
  2. Screaming Frog: این برنامه دسکتاپی لینک‌ها، تصاویر، CSS، کدها و اپلیکیشن‌های وبسایت شما را از دیدگاه سئو بررسی می‌کند. می‌خواهید بدانید آیا صفحه 404 دارید یا خیر؟ فکر می‌کنید متا دیسکریپشن یا H1 های خود را از دست داده اید؟ Screaming Frog تا 500 URL را به طور رایگان تحلیل کرده و ورژن پولی نامحدود 200 دلار در سال دارد.
  3. Moz Local: این ابزار که از اغلب رقبای خود ارزان‌تر است (قیمت‌های آن از 99 دلار سالیانه شروع شده و خدمات حرفه‌ای خود را با قیمت 179 دلار در سال ارائه می کند)، شما را مطمئن می‌سازد که کسب و کار شما در گوگل و فیسبوک احراز شده است و همچنین شما را در اکوسیستم جستجو قرار می‌دهد. به علاوه، MOZ Local با جمع آوری کنندگان داده همکاری می‌کند تا شما را در لیست‌های بیشتری قرار داده و مطمئن باشد که کسب و کار شما دیده می شود.
  4. Ahrefs. این ابزار به بررسی بک لینک‌ها کمک می‌کند که بسیار مهم است. چرا که این لینک‌ها (که به طور مستقیم به وبسایت شما ارجاع داده می‌شوند) به عنوان شاخصی برای قدرت وبسایت شما محسوب می‌شوند. Ahrefs همچنین تحلیل رقابتی و جستجوی عبارت کلیدی را برای شما انجام داده و به ارائه دیدگاهی نسبت به انکرتکست هایی که وبسایت های دیگر در زمان بک لینک دادن به سایت شما استفاده می‌کنند می‌پردازد. این ابزار در سطح اولیه هزینه 99 دلار در هر ماه را از شما دریافت کرده و در سطح استاندارد، با قیمت 179 دلار در ماه قابل دستیابی است.
  5. Buzzstream: این ابزار که از قیمت 24 دلار در هر ماه آغاز می شود، با هزینه 299 دلار در ماه امکانات حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. BuzzStream به دست آوردن بک لینک‌های محلی را ساده‌تر می‌کند که این کار به شما کمک می‌کند اینفلوئنسرهای محلی را شناخته و با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین این ابزار به نظارت بر روی مکالمات و ارائه گزارش هایی نسبت به کمپین‌های برقراری ارتباط، عملکرد تیم و لینک گذاری کمک می‌کند.
  6. BrightLocal. این ابزار، ابزار سئو جامعی است که به طور خاص برای نیازهای بازاریابی کسب و کارهای محلی ساخته شده است. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند نظراتی را در سایت‌های محلی تولید کرده و بر روی آنها نظارت کنید، عملکرد جستجوی محلی خود را درک کنید و رقبای نزدیک خود را تحلیل کنید. BrightLocal همچنین دسترسی مشتری و گزارشات با برچسب سفید را پیشنهاد می دهد که برای آژانس ها و برندهای مشابه بسیار مناسب است.

گام بعدی

این راهنمای جامع برای سئو محلی در سال 2018 به دنبال ایجاد موفقیت در بهینه سازی محلی است. با اینکه برخی از نکات چیزهایی هستند که یک بار انجام می‌دهید و بعد دیگر به آن کاری ندارید (مانند کسب اطمینان از واضح نوشته شدن NAP در سایت خود)، کارهای دیگر مانند تحریک مخاطب برای درج نظر و انتشار محتوای محلی مرتبط، فعالیتی است که سازمان شما باید به طور منظم برای موفقیت طولانی مدت سئو محلی انجام دهد. وقتی به سمت بیشتر دیده شدن در دنیای آنلاین هستید این موارد را به خاطر داشته باشید. ما منتظر دیدن شما به عنوان اولین صفحه گوگل خواهیم بود.

منبع: novinmarketing.com

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • نمایشگر
  • LG
درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه