تاکتیک های ایجاد بک لینک دائما در حال تغییر هستند. ما در این مقاله آموزشی تاکتیک های کاربری محتوا برای دریافت بک لینک را معرفی کرده ایم.
جذب بک لینک تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد و رتبه ی کلی شما را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می دهد. برخی کسب و کارها و سایت ها نمی توانند بک لینک دریافت کنند و تمام تلاش های آن ها در این زمینه به بن بست می رسد. دریافت بک لینک هم مانند سایر بخش های بازارابی دیجیتال به استراتژی و تاکتیک های خاص خودش نیاز دارد.
ما در ادامه به چند مورد از این تاکتیک ها پرداخته ایم. اگر این تاکتیک ها را به صورت اصولی و صحیح اجرا کنید مطمئنا می توانید لینک های باکیفیت دریافت کنید و وضعیت ترافیک و وبسایت خود را بهبود ببخشید.
کمپین های محتوایی کارآمد اجرا کنید.
باورهای قدیمی در مورد کمپین های محتوایی در حال حاضر به درد نمی خورند. دریافت لینک مانند تبلیغات نیست و شما نمی توانید با اجرای یک کمپین لینک های باکیفیت زیادی دریافت کنید. اگر بودجه و منابع شما هم محدود باشند این کمپین ها کاملا بدردنخور می شوند. اکثر کمپین های محتوایی که در حال حاضر در بستر اینترنت اجرا می شوند کاملا مقطعی هستند و پس از اتمام دوره ی آن هیچ لینکی از جانب سایت های دیگر را جذب نمی کنند.
بهتر است کمپین های قدیمی را رها کنید و کمپین ها کارآمدی طراحی کنید که بارها و بارها بتوانید از آن استفاده کنید. البته این کار آسان نیست ولی کاملا امکان پذیر است. بسیاری از سایت ها با چند متن خبر و یا رپورتاژ سعی می کنند لینک دریافت کنند اما این رپورتاژها اثر چندانی برای دریافت لینک ندارد. اما اگر محتوایی تولید کنید که به عنوان یک مرجع شناخته شود مسلما سایت های متعددی به آن لینک می دهند. در دنیای مارکتینک به این نوع از کمپین های محتوایی کارآمد Inbound Marketing گفته می شود. بازاریابی درونگرا اگر به صورت کمپین های مداوم اجرا شود نتیجه ی خارق العاد ه ای در جذب مخاطب و دریافت لینک خواهد داشت.
توسعه را متوقف نکنید.
حالا که با کمپین های تولید محتوا کارآمد آشنا شده اید باید یک نکته ی مهم را هم در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید تلاش های خود در زمینه توسعه ی محتوای سایت را متوقف کنید. کمپین محتوایی هیچگاه با زمان متوقف نمی شود و باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد. این توسعه حتی گسترده تر هم می شود و علاوه بر محتوا می توانید روی طراحی سایت و ایده های جدیدتر هم کار کنید تا وبسایت شما روزبه روز بهتر ظاهر شود.
باید همیشه به دنبال روش های تازه برای دریافت لینک باشید. روش هایی که در این مقاله و یا در سرتاسر اینترنت برای این کار گفته می شود صرفا بخشی از کار است. هر سایت و هر کسب و کار متناسب با فعالیتی که دارد می تواند روش های تازه ای را برای جذب بک لینک بر اساس کلمات کلیدی امتحان کند.
به طور مثال برخی کسب و کارها در رویدادهای سالانه و یا مراسمات مختلف سعی می کنند محتوایی متناسب با آن تولید کنند. حتی یک تبریک ساده هم در نظر بسیاری از وبسایت ها جالب توجه است و در وبسایت و صفحات اجتماعی خود به آن می پردازند. اگر خلاقیت ویژه ای را در این رویدادها به کار ببندید و محتوای خود را از این نظر بهینه سازی کنید نتایج بسیار خوبی از آن خواهید گرفت.
در حوزه ی کاری خود فعال باشید و یاد بگیرید و یاد بدهید.
هر کسب و کار متناسب با فعالیت و مشتریانی که دارد نگرش ها و رویکردهای خاص خودش را دارد. با قطعیت می توان گفت که هیچ دو کسب و کاری با یک تفکر مشترک فعالیت نمی کنند. اگر در حوزه ی کاری خود همواره نگرش ها و رویکردهای تازه ای را به کار ببندید می توانید نظر مشتریان و حتی رقبای خود را هم جلب کنید. در دنیای صنعت همواره از ایده ها و رویکردهای تازه استقبال می شود. در خبرها به آن ها پرداخته می شود و در شبکه های اجتماعی افراد زیادی به آن می پردازند.
چیزی که اهمیت دارد این است که شما باید در زمینه ی کاری خود فعال باشید و به صورت مداوم در حال یادگیری باشید و ایده های تازه ای را پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید. سعی کنید از داده های کمی و کیفی هم استفاده کنید و در استراتژی محتوای خود به کار ببندید تا به نتیجه برسید.
سایت ها و خبرگزاری هایی که دوست دارید به شما لینک بدهند را هدف قرار دهید.
نکته ای که در گرفتن بک لینک باکیفیت بسیار حائز اهمیت است دریافت لینک از خبرگذاری ها و سایت های مرتبط با کسب و کار شماست. به طور مثال اگر شما یک کسب و کار در حوزه ی فروش لوازم آشپزخانه باشید مطمئنا اگر یک وبسایت در حوزه ی بازی سازی به شما لینک بدهد کارایی زیادی برای شما نخواهد داشت. حتی ممکن است یک نفر هم روی آن کلیک نکند. صنایع وابسته به شما و وبسایت های پربازدید مرتبط با کسب و کار و مخاطبان خود را شناسایی کنید و آن ها را هدف قرار دهید.
خبرگذاری ها هم یکی دیگر از جاهایی هستند که از نظر دریافت لینک و اثرگذاری روی مخاطبین بسیار کارآمد است. به طور مثال خبرگذاری هایی که در حیطه ی خانواده و مسائل مربوط به آن کار می کنند برای یک کسب و کار در حوزه ی لوازم آشپزخانه کارایی بالایی دارد. چرا که معمولا مخاطبان این خبرگذاری ها اعضای خانواده هستند و معمولا خرید لوازم آشپزخانه هم توسط اعضای بزرگتر خانواده انجام می شود.
حالا چگونه می خواهید با این خبرگذاری ها و سایت ها در ارتباط باشید؟ یکی از روش ها این است که شما هم مطالب و محتویات سایت آن ها را پروموت کنید، روش بعدی همکاری با آن هاست، در نظر داشته باشید که درآمد عمده ی خبرگزاری ها از رپورتاژ آگهی و فعالیت های تبلیغاتی می باشد و می توانید به این شکل هم به صورت مداوم بک لینک دریافت کنید. البته این کار برای شما هزینه هایی در پی خواهد داشت اما مطمئنا این هزینه ها با فروش بیشتر و درآمد بیشتر جبران می شود.
از تحقیق کلیدواژه ها استفاده کنید.
این یکی از روش های قدیمی لینک سازی می باشد که هنوز هم کارایی جالب توجهی دارد. وقت زیادی از شما نمی گیرد و مزایای زیادی هم دارد.
ایده ی کار این است که آیا محتوای شما با کلیدواژه های مرتبط که حجم جستجوی بالایی دارند مرتبط می باشد یا خیر. اگر این کلیدواژه ها کاملا با کلیدواژه های قدرتمند مرتبط باشند مسلما ترافیک بالایی جذب می کنید و رتبه ی خوبی هم کسب خواهید کرد. فقط یک نکته ی مهم را در نظر داشته باشید: باید محتوای شما در این کلیدواژه ها ارزش لینک دادن داشته باشد. هیچ سایتی به محتوای بی کیفیت لینک نمی دهد.
برای این کار باید ابتدا کلیدواژه های مدنظرتان را شناسایی کنید و متناسب با این کلیدواژه ها محتوای ارزشمند تولید کنید. یک ترفند کوچک این است که سعی کنید علاوه بر کلیدواژه ها سوالات را هم در محتوای خود سئو کنید. چون بسیاری از کاربران دنیای وب به دنبال جواب سوال های خود می گردند و وبسایت های خبری هم عمدتا این سوالات را پوشش می دهند و اگر این وبسایت های خبری جواب این سوالات را در وبسایت شما پیدا کنند از نظر حرفه ای ملزم هستند به شما لینک بدهند.
محتوای ویرال بنویسید.
محتوای ویرال محتوایی است که روی تعداد زیادی از افراد تاثیر می گذارد و آن ها این محتوا را در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. در حقیقت این محتوا ترند می شود و افراد زیادی آن را می خوانند. نوشتن محتوای وایرال کار آسانی نیست. این محتوا باید شامل داستان سرایی، تکنیک های روایی، درگیر کردن احساسات و اخبار تکان دهنده باشد. نمی توان محتوای وایرال را یک استراتژی محتوایی در نظر گرفت اما باید گفت که کمپانی های زیادی صرفا در این حیطه فعالیت دارند و نه تنها لینک های زیادی دریافت می کنند بلکه برند آن ها هم روز به روز شناخته شده تر می شود. وبسایت Forbes یکی از این سایت هاست که با محتوای وایرال توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.
جمع بندی
این تاکتیک ها عمدتا با محتوای سایت شما درگیر هستند و به سئو سایت شما کمک می کنند. در استراتژی لینک سازی محتوا حرف اول را می زند چرا که اگر محتوای باکیفیت تولید کنید مطمئنا سایت های مختلفی به محتوای شما لینک می دهند. در نظر داشته باشید که این روش ها صرفا بخشی از دنیای لینک سازی هستند و صدها روش دیگر در دنیای اینترنت وجود دارند که می توانید آن ها را امتحان کنید. اما تا زمانی که محتوای بهینه و کارآمد تولید نکنید روش های دیگر کارایی زیادی برای شما نخواهند داشت پس سعی کنید با روش هایی که در این مقاله گفته شد شروع کنید.
منبع: seokar.com
- فروشگاه اینترنتی سبلان
- بهمن 19, 1398
- 211 بازدید