یاهو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از بازگشت دوباره‌اش به دنیای جست‌وجو با ظاهر و تجربه‌ای متفاوت خبر داده است. گفته می‌شود که یاهو با شعار خلق تجربه‌ی متفاوتی از جست‌و‌جو در وب، قصد دارد اوایل سال 2024 دوباره وارد دنیای موتورهای جست‌و‌جو شود. آن‌طور که از پست رسمی یاهو در ایکس بر می‌آید، باید منتظر تغییراتی در طراحی ظاهری و نشان تجاری یاهو باشیم.

رقابت گوگل و یاهو از گذشته تا به امروز

گوگل و یاهو در زمان‌های گذشته رقابت جدی با یکدیگر در بازار موتورهای جستجو داشته‌اند. درنهایت گوگل به‌دلیل فناوری پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و تمایل به ریسک‌کردن پیروز شد. در مقابل، یاهو به‌کندی تطبیق پیدا کرد و موقعیت خود را در برابر یک رقیب فعال‌تر از دست داد. بااین‌وجود، می‌توان ادعا کرد که رقابت این دو شرکت نقش زیادی در توسعه اینترنت داشته است.

یاهو از زمان تأسیس در سال 1995 یکی از پیشگامان اصلی بازار موتورهای جستجو بوده است. حالا با معرفی این تجربه جدید، این شرکت امیدوار است که بتواند جایگاه خود را در بازار جستجو بازیابی کند.

طبق آمارهای ارائه‌شده، تا اکتبر سال 2023 گوگل با سهم بازار 91.55 درصدی همچنان برترین موتور جستجوی جهان محسوب می‌شود. پس از آن نیز بینگ و یاندکس به‌ترتیب 3.11 و 1.83 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

تجربه جدید موتور جستجوی یاهو انتظار می‌رود که در هفته‌های ابتدایی سال 2024 راه‌اندازی شود. احتمالاً طی ماه‌های آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره آن خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • نمایشگر
  • LG
درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه