Tom Clancy’s Ghost Recon
سالها است که با بازیهای یوبیسافت خاطره داریم. گاهی با مجموعه اساسینز کرید به دورههای مختلف تاریخی سفر میکنیم، گاهی با رینبو سیکس به جان همدیگر میافتیم و گاهی نیز با بازی دیویژن به آخر الزمان میرویم و برای زنده ماندن تلاش میکنیم. هرچه که باشد، یوبیسافت در طول سالهای گذشته توانسته با پشت سر گذاشتن بازیهای خطی آشنا، به سمت بازیهایی جهان باز با دنیایی پر از عناصر گیمپلی مختلف حرکت کند. همین موضوع نیز طبیعتا انتظارمان از محصولات این شرکت شناخته شده را افزایش میدهد؛ انتظاری که بهدلیل سالها خاطرهبازی با شخصیتهای مختلف آن بهوجود آمده است و حداقل با چند بازی اخیر توانسته بود امیدمان را به بازگشت به دوران اوج خود افزایش دهد. اما رونمایی ناگهانی گوست ریکان بریک پوینت درحالیکه کمتر کسی انتظار آن را داشت باعث شد تا به این فکر کنیم که بعد از سهسال یوبیسافت توانسته ایرادات موتورگرافیکی خود را برای ارائه یه تجربهی کمنقص از مجموعه گوست ریکان رفع کند. گوست ریکان وایدلندز ایرادات فنی زیادی داشت اما بهدلیل شخصیتپردازی خوب آنتاگونیست، داستان زیبا، موسیقی گوشنواز و دنیای پر رنگ و لعاب توانسته بود تا حداقل ما را از تجربه این اثر راضی کند.
داستان بریک پوینت میان سه بخش مختلف روایت میشود، ابتدا دانشمندانی هستند که در پروژههای مختلف روی پهپادها کار میکردند سپس به نظامیان، ولفها و پهپادهایی میرسیم که سعی دارند تا آئورا را ایزوله نگه داشته و از علم برای مقاصد نظامی استفاده کنند. وجهه سوم داستان اما به نیروهای بومی جزیره مرتبط میشود که دراینمیان سعی دارند تا با فهمیدن حقیقت مانع از خرابکاری بیشتر نظامیان ولف و والکر شوند. با وجود پتانسیل داستانی، بریک پوینت مانند سایر بخشها از جمله گیمپلی در ارائهی یک روایت منسجم و معنیدار شکست میخورد. اما با وجود پایانبندی بسیار ضعیف بازی، هنوز هم امید زیادی به مأموریتهای فرعی داشتم، متاسفانه مانند بخش داستانی مأموریتهای فرعی بازی نیز که با سه رنگ نارنجی، سبز و آبی مشخص شدهاند، دارای درونمایهای یکسان هستند.
یوبیسافت تلاش زیادی برای تبدیل کردن گوست ریکان بریک پوینت به اثری پر محتوا داشته است، اما بهدلیل انتشار زود هنگام بازی در تمام موارد شکست میخورد. ایکاش یوبیسافت با تاخیری یکساله محصولی درخور نام گوست ریکان را روانه بازار میکرد. گیمپلی بازی بهطور خلاصه شامل مجموعهای از حرکات یکسان میشود. مأموریت را انتخاب و با انپیسی صحبت کنید، سپس با انتخاب نزدیکترین کمپ به نقطه هدف آماده سفر شوید و با برداشتن هلیکوپتر به مقر دشمن برسید، حال پهپاد را انتخاب و تمام محل حضور دشمنان را به اصطلاح مارک کنید. یکی یکی با دوستانتان دشمنان را سینکشات کرده، هدف را پیدا کنید و ۵ تا ۱۵ کیلومتر به نقطه شروع مأموریت بازگردید. دنیای عظیم گوستریکان بریک پوینت متاسفانه چیزی برای ارائه ندارد. دنیای بازی زیباست، شرایط آب و هوایی مختلفی را شامل میشود و دارای سازههای منحصربهفرد و متفاوت با یکدیگر است، اما چه سود که درنهایت نمیتواند محتوایی شایسته را برای سرگرم کردن طولانی مدت بازیکنان ارائه دهد. یوبیسافت به نظر میخواسته یک رد دد ردمپشن مدرن را در ظاهر گوست ریکان بریک پوینت بگنجاند. اضافه شدن عناصر بقا در بازی ابتدا شما را هیجانزده میکند، اما زمانی که از ناقص بودن این بخش مطلع میشوید ناامید خواهید شد.
برای خرید این محصول به لینک های زیر مراجعه کنید: