Microsoft Office
مایکروسافت آفیس یک مجموعهٔ اداری در بر گیرندهٔ نرمافزارهای یکپارچه با هم، سرورها و سرویسها است که برای سیستمعاملهای مایکروسافت ویندوز و مک ساخته شدهاست. مایکروسافت آفیس در سال ۱۹۸۹ برای سیستمعامل مک معرفی شد و در سال بعد یعنی ۱۹۹۰ نسخهٔ تحت ویندوز آن نیز به بازار آمد. اولین نسخه از مجموعه مایکروسافت آفیس شامل برنامههای ورد، اکسل و پاورپوینت بود. همچنین برنامههای اکسس و اسکجول پلاس در نگارش حرفهای این نسخه وجود داشت
آفیس مجموعهای است که برای چندین سکوی مختلف عرضه شدهاست. نخستین و پراستفاده ترین نگارش مورد استفاده آن، نسخهٔ دسکتاپ است که برای سیستمعاملهای ویندوز و مک عرضه شدهاست. مایکروسافت همچنین نگارشهای موبایل را برای سیستمعاملهای اندروید و آیاواس توسعه میدهد. آفیس روی وب (به انگلیسی: Office on the web) نگارشی از آفیس است که توسط مرورگرهای وب اجرا میشود
(Office)به سه دسته اصلی گروه نرمافزاری تقسیم میشود:
- برنامههای اداری (Desktop application(
- برنامه های سرویس دهنده (Server applications)
- برنامههای اینترنتی (Internet applications)
وُرد (Word)
این برنامه بیشتر برای ایجاد و ویرایش متون استفاده میشود، مایکروسافت ورد را میتوان یکی از پرکاربردترین برنامهها در مجوعه آفیس دانست، شما با این برنامه خواهید توانست نامه، مقاله، متن کوتاه یا بلند، گزارش و … را ایجاد کنید. Word کمک بگیرید.
اِکسل (Excel)
مایکروسافت اکسل برای ایجاد جداول مختلف و مدیریت آنها استفاده میشود، با این برنامه میتوانید جدولهای اطلاعاتی ایجاد کرده و از آنها برای رسم نمودارهای دقیق و گرافیکی استفاده کنید، بر روی جداول خود محاسبات عددی انجام داده و یا از توابع پیش فرض اکسل استفاده کرده و مقادیر موجود در جداول را با هم مقایسه کرده یا آنها را مرتب کنید، به طور کلی میتوانید فعالیتهای آماری، نمایش دادهها و تحلیل در مجموعهی آفیس خود خواهید یافت.
اَکسس (Access)
ایجاد بانک های اطلاعاتی و دیتابیسهای گوناگون با نرمافزار اکسس امکان پذیر خواهد بود، شما با این برنامه میتوانید مقدار زیادی از اطلاعات را به صورت ساختار بندی شده در بانک اطلاعاتی اکسس ذخیره کرده و بر روی آنها مدیریت داشته باشید.
پاورپوینت (PowerPoint)
این برنامه برای ارائه محتوا و ایجاد اسلایدهای گرافیکی استفاده میشود، شما میتوانید چکیدهای از مطلب خود را در قالب انیمیشن و افکتهای گرافیکی پاورپوینت ارائه دهید، دستیار خوبی در کفرانس ها و سخنرانیهای شما خواهد بود.
آوت لوک (Outlook)
این ابزار بیشتر برای دریافت و مدیریت نامههای الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد، شما میتوانید ایمیلهای خود را با استفاده از این برنامه سازماندهی کنید.
پابلیشر (Publisher)
این نرمافزار بیشتر برای ساخت بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگهای مختلف استفاده میشود، شما میتوانید روزنامه و آگهیهای خود را با این ابزار ایجاد و مدیریت کنید.
وان وت (OneNote)
این ابزار رای جمعآوری، سازماندهی و مدیریت نوتها (نوشتههای کوتاه) استفاده میشود، شما با استفاده از نرمافزار میتوانید مجموعهای از دستنوشتههای خود را گردآوری کرده و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
جهت خرید این محصول به لینک زیر مراجعه کنید: