بازی counter strike

این روزها بازی‌های چندنفره و آنلاین همه پلتفرم‌ها را فتح کرده‌اند و فرقی نمی‌کند پی‌سی‌گیمر باشید یا اهل کنسول، درهرصورت بازی‌های بی‌شماری برای تجربه آنلاین در اختیار شما خواهد بود. ولی اوضاع در سال ۱۹۹۹ به‌این شکل نبود. هرچند در آن زمان هم بازی‌های چندنفره‌ی خوش‌ساختی تولید می‌شدند که توجهات را به خود جلب می‌کردند، ولی صنعت بازی تفاوت‌های زیادی با امروز داشت و بازی کانتر استرایک (Counter-Strike) هم از دل همان دوران متولد شد؛ بازی‌ای که نه‌تنها به محبوبیت عظیمی در سراسر دنیا دست پیدا کرد، که در ایران هم توانست برای سال‌ها به انتخاب اصلی بازیکن‌ها برای تجربه چندنفره تبدیل شود و در دورانی که امکانات بازی آنلاین مثل امروز در دسترس همگان نبود و گیم‌نت‌ها در نقاط مختلف شهرها حکمرانی می‌کردند، کانتر استرایک به گل سرسبد این مکان‌های شلوغ تبدیل شده بود؛ بازی جذابی که خاطرات زیادی برای طرفداران خود به‌همراه داشت و خیلی از آن‌ها هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها از کنار گذاشتن بازی، تک‌تک نقاط نقشه‌های معروف آن مثل Dust 2 و Aztec را حفظ هستند.

 

بازی counter strike

اکنون به مناسب بیست‌ساله شدن این بازی محبوب، نگاهی داریم به تاریخچه تولید آن و به معرفی نسخه‌های مختلف این مجموعه می‌پردازیم.

همه‌چیز با انتشار بازی هف لایف (Half-Life) آغاز شد؛ اثر بزرگ و انقلابی استودیو ولو (Valve) که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. هف لایف درکنار ویژگی‌های مختلف خود و کیفیتی فراتر از زمان انتشارش، به مخاطبان خود اجازه ساخت انواع ماد (Mod) و تغییرات گسترده به‌وسیله‌ی موتور گرافیکی GoldSrc را هم می‌داد. این موتور گرافیکی قابلیت‌های فراوانی در اختیار کاربر می‌گذاشت و نحوه‌ی کار با آن هم ساده بود؛ موضوعی که باعث شد ده‌ها پروژه‌ی کوچک و بزرگ از دل هف لایف متولد شوند.

یکی از افرادی که در آن زمان به‌سراغ طراحی ماد برای هف لایف رفت، مین لی نام داشت؛ برنامه‌نویسی اهل کانادا با اصلیت ویتنامی که اولین‌بار با کار روی مادهای بازی Quake محصول id Software در سال ۱۹۹۶ وارد این مسیر شد و بعد از یک سال کار روی ماد تک‌نفره‌ی خود، آن را با نام Navy Seals ارائه کرد. ولی اتفاقی که باعث معروفیت لی شد، سه سال بعد رخ داد و او درحالی‌که ۲۲ ساله بود و آخرین ترم دانشگاه خود را پشت سر می‌گذاشت، در ژانویه ۱۹۹۹ به‌سراغ تولید مادی برای هف لایف رفت. لی که هفته‌ای حدود ۲۰ ساعت روی ماد خود کار می‌کرد و این مدت‌زمان در اواخر کار به ۳۰ تا ۴۰ ساعت هم رسیده بود، سال‌ها بعد در مورد علت انتخاب چنین سبک و سیاقی برای کانتر استرایک گفت:

هف لایف تنها بازی آن دوران نبود که قابلیت ساخت ماد را به کاربران می‌داد و آثاری چون Quake II و Unreal هم چنین قابلیت‌هایی داشتند، ولی لی برای دستیابی به تصویری واقع‌گرایانه‌تر به سراغ هف لایف و موتور GoldSrc رفت؛ موتوری که هم قدرت بالایی داشت و هم با سبک بصری واقع‌گرایانه‌ی مورد نظر لی هم‌خوانی بیشتری داشت.

 

 

بازی counter strike

برای دریافت این محصول به لینک زیر مراجعه کنید :

لینک محصول

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • نمایشگر
  • LG
درحال بارگذاری ...