بازی Hitman

هیتمن (Hit man) یک بازی اکشن در سبک مخفی‌کاری است که توسط کمپانی دانمارکی «آی او اینتراکتیو» (IO Interactive) ساخته و توسط کمپانی‌های «ایدوس اینتراکتیو» (Eidos Interactive) و «اسکوئر انیکس» (Square Enix) منتشر شده است. استودیو ایدوس تا سال 2017، زیر مجموعه اسکوئر انیکس بود تا اینکه در آن سال اسکوئر انیکس تصمیم گرفت تا برخی از استودیوهای زیرمجموعه خود را به فروش برساند که ایدوس نیز یکی از آنان بود. این استودیو با مستقل شدن، حق امتیاز سری بازی های Hit man را نیز تصاحب کرد. این مجموعه بازی برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های خانگی در دسترس است.

 

 

تاریخچه بازی Hit man

داستان بازی حول محور فرد کلون شده‌ای به نام «مامور 47» (Agent 47) می‌گردد که یک قاتل قراردادی است و به حدی در این کار حرفه‌ای بوده که شهرت و آمار جهانی بسیار خوبی را برای خود ثبت کرده است. اولین کسی که متن داستانی بازی را نوشت، «مورتن ایورسن» (Morten Iver sen) بود که وظیفه نوشتن داستان بازی Hit man: Code name 47 و بازی Hit man 2: Silent Assassin را برعهده داشت. او همچنین در ساخت و تولید بازی های Hit man: Contracts و Hit man: Blood Money نیز نقش داشت. آهنگسازی این مجموعه در سبک‌های ارکسترال و الکترونیک بود که یکی از معروف‌ترین و خوش‌نام‌ترین آهنگسازان صنعت بازی‌های ویدئویی یعنی «جسپر کید» (Jesper Kyd) وظیفه ساخت و تولید آن را برای سری بازی های Whitman برعهده داشت.

 

بازی Hitman

 

گیم پلی بازی Hit man

اکثر نسخه‌های سری بازی های Hit man در سبک مخفی کاری سوم شخص بودند و مراحل این‌گونه بود که باید یک یا چند هدف از پیش تعیین شده توسط مامور 47 کشته می‌شدند. در اغلب مواقع، بازیکن می‌تواند از چند روش مختلف ماموریت را به پایان برساند. بازیکن می‌تواند با انجام یک ترور دقیق، فقط شخص مورد نظر را از بین برده یا حمام خون به راه بیندازد! اما با این حال، بازی به افرادی که مراحل را با دقت بالا و کمترین خطا به پایان برسانند، پول و اسلحه‌های جدید جایزه می‌دهد. کسب رتبه بالا معمولا با کشتن هدف و نه هیچ شخص دیگر و به صدا در نیامدن آژیر خطر بدست می‌آید. مامور 47 می‌تواند هر لباسی را بپوشد (تعمیر کار، پلیس، پیش‌خدمت) تا دشمنان را گول بزند و به نقاط غیرقابل دسترس برسد. تمرکز بازی هیتمن روی قایم شدن در سایه‌ها نیست؛ بلکه مخلوط شدن بین دشمنان است! با توجه به اینکه دشمنان در بازی تا زمانی که تحریک و مجبور نشوند از اسلحه استفاده نمی‌کند، استفاده از خشونت بر عهده بازیکن است. در هر بازی، شخصیت اصلی یعنی مامور 47، نمی‌تواند مانورهای زیادی روی حرکات خود بدهد؛ به عنوان مثال نمی‌تواند پرش کند، از دیوار بالا برود یا از لبه آویزان شود. البته بعضی وقت‌ها بازی به شما اجازه می‌دهد از لبه یک بالکن به بالکن دیگر بپرید اما این اتفاق به ندرت پیش می‌آید. این قضیه باعث می‌شود تا بازیکن برای مانور دادن در محیط محدودیت داشته باشد اما اکثر اوقات خود بازی به شما راه‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن به سطوح بالاتر یا پایین‌تر بروید مثل استفاده از نردبان، راه پله یا آسانسور. در اولین نسخه از بازی، مامور 47 می‌توانست بین اجسام با فاصله کم پرش کند و در نسخه چهارم یعنی Hit man: Blood Money او می‌توانست از یک سری اجسام به خصوص مثل فنس یا دیوار‌های آجری بالا برود. همچنین او می‌توانست از طریق دریچه روی سقف آسانسور بالا رفته و از بالا دشمن را غافلگیر کند. یکی از ویژگی‌های خاص بازی، بررسی میزان تنش محیط یا «مشکوک سنج» (Suspicion Meter) است که به بازیکن نشان می‌دهد چه میزان افراد حاضر در محل یا نگهبانان به او مشکوک شده‌اند که البته این قضیه به چند عامل بستگی دارد. به عنوان مثال راه رفتن با لباس نگهبانان و در دست داشتن اسلحه درست باعث می‌شود تا هیچ توجهی جلب نکنید. یا مثلا اگر لباس پیشخدمت رستوران را پوشیده و بجای همراه داشتن دسر، اسلحه به دست قدم بزنید، قطعا موقعیت شما لو می‌رود.

 

 

جهت خرید این محصول به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک محصول – HITMAN3 نشر JB 

لینک محصول – HITMAN INTRO PACK نشر پرنیان

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • نمایشگر
  • LG
درحال بارگذاری ...